Despre covăsneni, în volumul „Pasul ursului” de Ioan Drăgan (I)

În biblioteca Centrului Ecleziastic de Documentare „Mitropolit Nicolae Colan” din Sfântu Gheorghe, am găsit astăzi o carte extraordinară: Pasul ursului, de Ioan Drăgan, Editura Arcuș, 2006. 



În primă instanță, m-a atras textul aflat pe a patra copertă, pe care îl redau întocmai:


Totuși, ciobanii mai există. Puțini, tot mai puțini, dar ei există. În lume se petrec revoluții, vedete de cinematograf își scriu memoriile, „se înregistrează” cutremure și inundații, sar în aer rafinării de petrol, continuă aventurile cosmice, se inventează lacrimi artificiale, au loc mari greve, ninge peste florile de portocali, sunt decernate premii Nobel, magistrații sunt împușcați în stradă, se fac băi de șampanie, se țin tot felul de Olimpiade. În tot acest timp, ciobanul doarme, învelit în cojoc, cu urechea pe iarbă, ca să audă - înainte de a se apropia prea mult de stână - pasul ursului...

Cine mă cunoaște câtuși de puțin, știe cu ce nerăbdare am răsfoit paginile volumului. Am descoperit texte scrise de-a lungul timpului de cunoscutul jurnalist covăsnean Ioan Drăgan, probabil publicate în ziarul Cuvântul Nou, al cărui redactor a fost în perioada 1970-1997. În multe din acestea, apar personaje din Voineștii Covasnei sau din alte localități ale județului nostru. 
Dorind să împart cu dumneavoastră bucuria lecturării unor pagini deosebite, am fotografiat câteva pagini din volum. 




***



***





Un comentariu: